8月3日実施の開発者インタビューの内容まとめ
本日行われた開発インタビューにて言及された内容をまとめました。
内容は下記のとおりです。
ハードカウンターの緩和
プレイする上でのフラストレーションを軽減することに取り組んでいるとのことです。
7vs7の可能性
当時は混乱が多すぎると判断されましたが、今後再検討する可能性もあるようです。
開発とユーザー間の信頼の問題について
開発は、ゲームに対する明確なビジョン、コミュニケーション、大きな変化、そしていくつかのサプライズによって、時間をかけてその問題を解決したいと考えているとのことです。
ロールシステム調整
新機能
ライフウィーバー調整
Blizzard aim to address hard counters in #Overwatch2 💀
— Overwatch Cavalry (@OWCavalry) August 2, 2024
Alec Dawson noted that the team is working on reducing frustrations by softening hard counters in-game. pic.twitter.com/zC4kW7XLsM
Aaron Keller on 7v7 in #Overwatch2 💥
— Overwatch Cavalry (@OWCavalry) August 3, 2024
Blizzard has not seriously considered the format but did test it earlier in Overwatch's development. It was found to be too chaotic at that time, but they are open to revisiting it. pic.twitter.com/8ymGEEyPlS
On the Group Up! podcast, Aaron Keller and Alec Dawson agreed that Overwatch has a trust issue. They hope to fix it over time with a clear vision for the game, communication, big swings, and a few surprises. pic.twitter.com/aCBeZT9p1x
— The Omnic Post (@omnicpost) August 2, 2024